Skip to content
עו"ד ד"ר אהובה טיכו
052-9123118 חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ!
לייעוץ ראשוני
  • דף הבית
  • אודות
  • תחומי התמחות
    • תביעת רשלנות רפואית
    • רשלנות רפואית בהריון
    • רשלנות רפואית בלידה
    • רשלנות רפואית באבחון סרטן
    • רשלנות בבדיקות סקר ובייעוץ גנטי
    • רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה
    • רשלנות רפואית בטיפולי פוריות
    • רשלנות ברפואה פנימית ומשפחה
    • רשלנות באורתופדיה כירורגית
    • רשלנות במתן תרופות שגויות
    • העדר רשומה רפואית
    • רשלנות רפואית בטיפול במחלת האפילפסיה
    • רשלנות בטיפולי שיניים
  • צור קשר
שתף:
/ מאמרים/ רשלנות ברפואה פנימית ומשפחה

רשלנות ברפואה פנימית ומשפחה

צריכים ייצוג אישי בענייני רשלנות רפואית?

פנייה מוקדמת עשויה להיות מפתח להצלחה. לפנייה מהירה לחץ כאן

עו"ד ד"ר אהובה טיכו עו"ד אהובה טיכו פורסם: 17 באוגוסט 2025
רשלנות רפואית ברפואת משפחה ופנימית

רשלנות ברפואה פנימית ומשפחה הינה תופעה מדאיגה שיכולה לגרום לנזקים בריאותיים משמעותיים למטופלים. במערכת הרפואית, רופאי המשפחה והרפואה הפנימית מהווים את קו ההגנה הראשון בטיפול במחלות ובעיות רפואיות. כאשר מתרחשת רשלנות בטיפול, ההשלכות עלולות להיות הרות גורל. משרד עו”ד ד”ר אהובה טיכו, המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, מספק מידע מקיף על זכויותיכם המשפטיות במקרים אלו.

מה בעמוד?

Toggle
  • מהי רשלנות רפואית ברפואת משפחה ורפואה פנימית?
  • מקרים שכיחים של רשלנות ברפואת משפחה
  • מקרים שכיחים של רשלנות ברפואה פנימית
  • כיצד מוכיחים רשלנות רפואית ברפואת משפחה ופנימית?
  • הליך תביעת רשלנות רפואית נגד רופא משפחה או מומחה ברפואה פנימית
  • מקרי בוחן – תביעות רשלנות מוצלחות ברפואה פנימית ומשפחה
  • כיצד לזהות סימני אזהרה לרשלנות ברפואת משפחה ופנימית?
  • שאלות נפוצות בנושא רשלנות ברפואת משפחה ורפואה פנימית
  • סיכום

מהי רשלנות רפואית ברפואת משפחה ורפואה פנימית?

רשלנות רפואית מוגדרת כהתנהגות רפואית שאינה עומדת בסטנדרטים המקצועיים המקובלים, כאשר רופא סביר באותן נסיבות היה נוהג אחרת. במקרה של רשלנות רפואית, ההתנהלות החורגת מהסטנדרט המקצועי גורמת לנזק למטופל. בתחומי רפואת המשפחה והרפואה הפנימית, הרשלנות עלולה להתבטא באבחון שגוי, איחור באבחון, טיפול לא מתאים או היעדר מעקב רפואי נאות.

התפקיד הייחודי של רופא המשפחה במערכת הרפואית

רופא המשפחה מהווה את נקודת הכניסה העיקרית למערכת הבריאות ותפקידו לספק טיפול ראשוני, לאבחן מחלות ולהפנות למומחים במידת הצורך. החובה המשפטית המוטלת על רופא המשפחה כוללת ביצוע אנמנזה מקיפה, בדיקה גופנית מתאימה, והפניה לבדיקות עזר כשנדרש. הפרת חובות אלו עלולה להוביל לרשלנות רפואית בהריון ובמצבים רפואיים אחרים.

רופא המשפחה אמור לשמש כ”שומר הסף” של המערכת הרפואית, ועליו מוטלת האחריות לזהות מצבים המחייבים התערבות רפואית מתקדמת. כישלון במילוי תפקיד זה, למשל אי-הפניה לבדיקות הדמיה במקרה של חשד לגידול, עלול להוביל לעיכוב באבחון ולהחמרת המצב הרפואי של המטופל.

הסטנדרט המשפטי לרשלנות ברפואה פנימית

רופאים מומחים ברפואה פנימית נדרשים לסטנדרט מקצועי גבוה יותר מרופאי משפחה בשל הכשרתם המתקדמת. בית המשפט יבחן האם הרופא הפנימי פעל בהתאם לסטנדרט הטיפול המקובל בקהילה הרפואית של מומחי הרפואה הפנימית. למשל, בעוד שמרופא משפחה מצופה לזהות סימנים המעידים על מחלה משמעותית ולהפנות למומחה, ממומחה ברפואה פנימית מצופה יכולת אבחון מדויקת יותר ובחירת טיפול מתאים למחלות מורכבות.

הערכת רשלנות רפואית של רופא פנימי תתבסס על השוואה להתנהלות המצופה ממומחה סביר באותו תחום ובאותן נסיבות. זאת בשונה מחיסון פגום שם האחריות נבחנת באופן שונה.

מקרים שכיחים של רשלנות ברפואת משפחה

רשלנות רפואית ברפואת משפחה יכולה להתבטא במספר דרכים. אחד המקרים השכיחים הוא אי-אבחון או איחור באבחון מצבים רפואיים חמורים כגון סרטן העור, התקפי לב ושבץ מוחי. רופאי משפחה עלולים להתעלם מתסמינים אזהרה, לבצע אבחון שגוי או לדחות תלונות של מטופלים.

מקרה נפוץ נוסף הוא אי-מתן תשומת לב מספקת לתוצאות בדיקות חריגות. למשל, כאשר בדיקות דם מראות ערכים חריגים אך הרופא אינו פועל בהתאם, או כאשר ממצאים חשודים בצילומי רנטגן אינם מטופלים כראוי. במקרים רבים, רשלנות זו מובילה לרשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית ומחלות אחרות.

אי ביצוע אבחנה מבדלת והשלכותיה

אבחנה מבדלת היא תהליך שיטתי שבו הרופא בוחן את כל האבחנות האפשריות העומדות בבסיס התסמינים של המטופל. רופא משפחה מחויב לשקול מגוון אפשרויות אבחנתיות ולא להסתפק באבחנה הראשונה שעולה בדעתו. אי-ביצוע אבחנה מבדלת מהווה סטייה מהסטנדרט הרפואי המקובל ועלול להוביל לאבחון שגוי ולטיפול לא מתאים.

במקרה של רשלנות רפואית בטיפולי פוריות, לדוגמה, אי-ביצוע אבחנה מבדלת מקיפה עלול להוביל לבחירת טיפול פוריות לא מתאים, שלא רק שאינו יעיל אלא עלול לגרום לסיבוכים.

היעדר הפניה לבדיקות ולמומחים כבסיס לתביעה

אחד הכשלים המשמעותיים ברפואת משפחה הוא היעדר הפניה לבדיקות נוספות או לרופאים מומחים כאשר הדבר נדרש. רופא משפחה נדרש להכיר את מגבלותיו המקצועיות ולהפנות את המטופל לגורם מתאים כאשר המצב דורש זאת. אי-הפניה למומחה או לבדיקות נוספות במקרים של חשד למחלה רצינית מהווה בסיס משפטי לתביעת רשלנות רפואית.

לדוגמה, במקרה של כאבי ראש חזקים ומתמשכים, רופא משפחה שאינו מפנה לבדיקת CT או MRI ולנוירולוג עלול להחמיץ אבחון של גידול מוחי או רשלנות רפואית בייעוץ גנטי עלולה להתבטא באי-זיהוי גורמי סיכון תורשתיים.

מקרים שכיחים של רשלנות ברפואה פנימית

ברפואה פנימית, המתמקדת באבחון וטיפול במחלות פנימיות מורכבות, רשלנות רפואית יכולה להתבטא במספר אופנים ייחודיים. אחד המקרים השכיחים הוא אי-זיהוי ואבחון של מחלות מורכבות כגון מחלות אוטואימוניות, זיהומים סיסטמיים ומחלות מטבוליות. טעויות אלו עלולות להתרחש עקב אי-ביצוע בדיקות מקיפות מספיק או פירוש שגוי של תוצאות בדיקות.

סוג נוסף של רשלנות ברפואה פנימית מתבטא בניהול לא נכון של טיפול תרופתי, במיוחד במקרים של מטופלים הסובלים ממחלות כרוניות מרובות ונוטלים מספר תרופות במקביל. אי-התחשבות באינטראקציות בין תרופות או אי-התאמת המינון למצבו הספציפי של המטופל עלולים לגרום לנזקים משמעותיים.

אי זיהוי מחלות מסכנות חיים

מומחי רפואה פנימית נדרשים לזהות מצבים רפואיים מסכני חיים המחייבים התערבות מיידית. אי-זיהוי של מצבים כגון תסחיף ריאתי, שבץ מוחי, אירוע לבבי או רשלנות רפואית בלידה עלול להוביל לנזק בלתי הפיך ואף למוות. במקרים אלו, אי-הפניה מיידית לחדר מיון או אי-נקיטת צעדים טיפוליים דחופים עלולה להיחשב כרשלנות רפואית חמורה.

הפסיקה בישראל קבעה כי רופא פנימי נדרש להיות ערני לסימנים המעידים על מצבים חריפים, ואי-זיהוי סימנים אלו מהווה סטייה מהסטנדרט הרפואי המקובל. כך למשל, במקרה של חולה עם כאבים בחזה והזעה, אי-ביצוע בדיקת א.ק.ג והפניה מיידית לחדר מיון יכולים להיחשב כרשלנות.

רשלנות בטיפול תרופתי וניהול מחלות כרוניות

ניהול מחלות כרוניות דורש מעקב קפדני והתאמת הטיפול לאורך זמן. רשלנות בתחום זה יכולה להתבטא באי-ביצוע בדיקות מעקב תקופתיות, אי-התאמת הטיפול התרופתי לשינויים במצב המטופל, או אי-זיהוי תופעות לוואי משמעותיות.

לדוגמה, במקרה של רשומות רפואיות בלינסון או בכל מוסד רפואי אחר, ניהול לקוי של רשומות יכול להוביל לטעויות בטיפול התרופתי, במיוחד כאשר מדובר בחולים כרוניים המטופלים על ידי מספר רופאים במקביל.

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית ברפואת משפחה ופנימית?

הוכחת רשלנות רפואית מחייבת עמידה במספר יסודות משפטיים. ראשית, יש להוכיח את קיומה של חובת זהירות של הרופא כלפי המטופל. שנית, יש להראות כי חובה זו הופרה – כלומר, שהרופא לא פעל בהתאם לסטנדרט הרפואי המקובל. שלישית, יש להוכיח קשר סיבתי בין ההפרה לבין הנזק שנגרם למטופל. ולבסוף, יש להוכיח את הנזק עצמו.

בתביעות רשלנות רפואית, הנטל להוכיח את כל היסודות הללו מוטל על התובע. עם זאת, בנסיבות מסוימות, כאשר התוצאה הרפואית מעידה בבירור על רשלנות, עשוי לחול הכלל “הדבר מדבר בעדו” (res ipsa loquitur), המעביר את נטל ההוכחה לרופא או למוסד הרפואי.

תפקיד חוות הדעת הרפואית בתיקי רשלנות

חוות דעת רפואית מומחה היא הכלי המשפטי העיקרי להוכחת רשלנות רפואית. בתביעות הקשורות לרפואת משפחה או רפואה פנימית, יש צורך בחוות דעת של מומחה באותו תחום, שיקבע האם הרופא המטפל פעל בהתאם לסטנדרט המקצועי המקובל.

חוות הדעת צריכה להתייחס לשאלות הבאות: האם ניתן טיפול רפואי סביר? האם בוצעו כל הבדיקות הנדרשות? האם האבחון היה מדויק ובזמן? האם הטיפול שניתן היה מתאים? והאם הופרה חובת הזהירות? במקרים של שליה נעוצה, למשל, חוות דעת מומחה תקבע האם היה על הרופא לזהות את המצב מוקדם יותר.

איסוף וניהול המסמכים הרפואיים הרלוונטיים

לצורך ביסוס תביעת רשלנות רפואית, איסוף מסמכים רפואיים מלאים הוא קריטי. המסמכים הרלוונטיים כוללים:

  • תיק רפואי מלא מקופת החולים ומבתי החולים
  • תוצאות בדיקות מעבדה, הדמיה וייעוצים
  • סיכומי אשפוז ומכתבי שחרור
  • רישומי תרופות ומרשמים
  • תיעוד של התקשורת עם הצוות הרפואי

איסוף המסמכים דורש פנייה רשמית למוסדות הרפואיים, והחוק מחייב אותם לספק למטופל את כל המידע הרפואי הנוגע לו. בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית, ניתוח מקצועי של המסמכים על ידי עורך דין המתמחה בתחום הוא הכרחי לזיהוי הרשלנות והוכחתה.

רשלנות רפואית ברפואת משפחה

הליך תביעת רשלנות רפואית נגד רופא משפחה או מומחה ברפואה פנימית

הליך תביעת רשלנות רפואית מתחיל בפגישת ייעוץ ראשונית עם עורך דין המתמחה בתחום. במהלך הפגישה, עורך הדין יבחן את פרטי המקרה ויעריך את סיכויי התביעה. אם הוחלט להמשיך בתביעה, הצעדים הבאים כוללים:

  1. איסוף כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים
  2. קבלת חוות דעת רפואית ממומחה בתחום
  3. הגשת כתב תביעה לבית המשפט
  4. ניהול הליך משפטי הכולל חקירות של מומחים רפואיים
  5. ניסיון להגיע לפשרה או ניהול הליך עד למתן פסק דין

חשוב לציין כי רוב תביעות הרשלנות הרפואית מסתיימות בפשרה לפני הגעה לפסק דין סופי. זאת, לאור העלויות הגבוהות, הזמן הרב הנדרש לניהול ההליך, והסיכון שקיים לשני הצדדים. עורך דין רשלנות רפואית מנוסה יוכל להעריך נכון את שווי התביעה ולנהל משא ומתן אפקטיבי להשגת פיצוי הולם.

התיישנות בתביעות רשלנות רפואית – מה חשוב לדעת

תקופת ההתיישנות בתביעות רשלנות רפואית היא בדרך כלל שבע שנים מיום האירוע הרשלני, או שבע שנים מהיום שבו נודע לתובע על הקשר בין הנזק לבין הרשלנות, לפי המאוחר מביניהם. עם זאת, במקרים של קטינים, תקופת ההתיישנות מתחילה רק בהגיעם לגיל 18.

חשוב להדגיש כי מרוץ ההתיישנות מתחיל מהרגע שבו התובע ידע או היה עליו לדעת על הרשלנות והנזק. במקרים רבים של רשלנות רפואית בניתוחי עיניים ותחומים אחרים, הנזק מתגלה רק שנים לאחר הטיפול הרשלני, ובמקרים אלו תקופת ההתיישנות תימנה מיום גילוי הנזק.

הפיצוי המשפטי במקרים של רשלנות ברפואת משפחה ופנימית

הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית נועד להחזיר את המצב לקדמותו, ככל שניתן, באמצעות פיצוי כספי. הפיצוי מורכב ממספר ראשי נזק:

  • הפסד השתכרות לעבר ולעתיד
  • הוצאות רפואיות ושיקומיות
  • עזרת צד ג’ (סיעוד)
  • כאב וסבל
  • אובדן הנאות החיים
  • הוצאות התאמת דיור ורכב

גובה הפיצוי תלוי בחומרת הנזק, בגיל הנפגע, במצבו התעסוקתי טרם הפגיעה, ובמידת ההשפעה של הנזק על חייו. במקרי רשלנות רפואית חמורים, הפיצוי עשוי להגיע למיליוני שקלים.

מקרי בוחן – תביעות רשלנות מוצלחות ברפואה פנימית ומשפחה

לאורך השנים, משרד עו”ד ד”ר אהובה טיכו טיפל במגוון רחב של תיקי רשלנות רפואית בתחום רפואת המשפחה והרפואה הפנימית. אחד המקרים הבולטים היה של אישה בת 45 שפנתה לרופא המשפחה עם תלונות על כאבי בטן עזים. הרופא אבחן את מצבה כהפרעה קלה במערכת העיכול ולא הפנה אותה לבדיקות נוספות. כעבור מספר חודשים אובחנה האישה עם סרטן המעי הגס בשלב מתקדם, שחייב טיפולים קשים והפחית משמעותית את סיכויי ההחלמה.

במקרה זה, חוות דעת מומחה קבעה כי רופא סביר היה אמור להפנות את המטופלת לבדיקות נוספות, כולל בדיקת דם לבדיקת מדדי דלקת וקולונוסקופיה, לאור גילה והתסמינים שהציגה. התיק הסתיים בפיצוי משמעותי שכיסה את הנזקים הרפואיים, הכלכליים והנפשיים שנגרמו למטופלת.

כיצד לזהות סימני אזהרה לרשלנות ברפואת משפחה ופנימית?

זיהוי מוקדם של סימני אזהרה לרשלנות רפואית יכול לסייע במניעת נזק מתמשך ובשמירה על זכויותיך המשפטיות. סימני האזהרה הבולטים כוללים:

  • אי-שיפור או החמרה במצב הרפואי למרות טיפול
  • סירוב להפנות לבדיקות נוספות או לרופא מומחה
  • התעלמות מתסמינים משמעותיים או מתלונות חוזרות
  • אבחון שאינו תואם את התסמינים
  • שינויים תכופים בדיאגנוזה ללא הסבר מניח את הדעת
  • חוסר התייחסות לתוצאות בדיקות חריגות

אם אתם חושדים ברשלנות רפואית, חשוב לפעול במהירות. אספו את כל המסמכים הרפואיים, תעדו את התסמינים והשיחות עם הצוות הרפואי, ובקשו חוות דעת רפואית נוספת. פנייה מוקדמת לעורך דין רשלנות רפואית יכולה לסייע בהבנת זכויותיכם ובשמירה על ראיות חיוניות.

שאלות נפוצות בנושא רשלנות ברפואת משפחה ורפואה פנימית

האם כל טעות רפואית נחשבת לרשלנות?
לא. החוק מכיר בכך שהרפואה אינה מדע מדויק וישנם מצבים של “טעויות שיקול דעת” שאינן עולות כדי רשלנות. רשלנות רפואית מתקיימת רק כאשר הרופא סטה מהסטנדרט הרפואי המקובל וכאשר רופא סביר באותן נסיבות היה פועל אחרת.

כמה זמן נמשך הליך תביעת רשלנות רפואית?
הליך תביעת רשלנות רפואית עשוי להימשך בין שנתיים לחמש שנים, בהתאם למורכבות המקרה. עם זאת, רבות מהתביעות מסתיימות בפשרה לפני הגעה לפסק דין סופי, מה שעשוי לקצר את משך ההליך.

האם אני יכול לתבוע את קופת החולים או את בית החולים במקום את הרופא?
כן. למעשה, במרבית המקרים התביעה מוגשת נגד המוסד הרפואי (קופת חולים או בית חולים) ולא נגד הרופא באופן אישי. זאת, על בסיס אחריות המעסיק למעשי עובדיו (אחריות שילוחית) ולעיתים גם על בסיס רשלנות ישירה של המוסד הרפואי בפיקוח, בהדרכה או בנהלים.

סיכום

רשלנות ברפואה פנימית ומשפחה יכולה להוביל לנזקים משמעותיים ולעיתים בלתי הפיכים למטופלים. זיהוי הרשלנות, איסוף הראיות המתאימות והגשת תביעה משפטית מחייבים ידע וניסיון מקצועי בתחום המשפט הרפואי. משרד עו”ד ד”ר אהובה טיכו, עם ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום הרשלנות הרפואית, מספק ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי לנפגעי רשלנות רפואית.

אם אתם או יקיריכם נפגעתם כתוצאה מרשלנות ברפואת משפחה או רפואה פנימית, אל תתמודדו לבד עם ההשלכות. פנו עוד היום לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, ותנו למומחים לבחון את המקרה שלכם ולהציע את הדרך הטובה ביותר לפעול להשגת הפיצוי המגיע לכם על פי חוק.

אודות הכותב
עו"ד ד"ר אהובה טיכו
עו"ד אהובה טיכועו״ד רשלנות רפואית - ד״ר אהובה טיכו
עו״ד ד״ר אהובה טיכו – מקימת המשרד מהמובילים בתחום הרשלנות הרפואית בישראל, מנהלת אסטרטגיות משפטיות מתקדמות, ומובילה משרד בעל הישגים מוכחים לטובת נפגעי רשלנות רפואית.
עו"ד ד"ר אהובה טיכו
עו"ד אהובה טיכו עו״ד רשלנות רפואית - ד״ר אהובה טיכו
נשמור על אינטרסים שלך בגירושין
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


    מה בעמוד?

    Toggle
    • מהי רשלנות רפואית ברפואת משפחה ורפואה פנימית?
    • מקרים שכיחים של רשלנות ברפואת משפחה
    • מקרים שכיחים של רשלנות ברפואה פנימית
    • כיצד מוכיחים רשלנות רפואית ברפואת משפחה ופנימית?
    • הליך תביעת רשלנות רפואית נגד רופא משפחה או מומחה ברפואה פנימית
    • מקרי בוחן – תביעות רשלנות מוצלחות ברפואה פנימית ומשפחה
    • כיצד לזהות סימני אזהרה לרשלנות ברפואת משפחה ופנימית?
    • שאלות נפוצות בנושא רשלנות ברפואת משפחה ורפואה פנימית
    • סיכום
    יצירת קשר
    map כתובת:רח' רבי פנחס 4 ב', תל אביב-יפו
    map דוא”ל:ahuva@atlaw.co.il
    map טלפון:052-9123118
    map וואטסאפ:0523777555
    map שעות פעילות:א’-ה’ 9:00-17:00
    יום ו' 09:00-14:00
    ניווט מהיר
    אודות המשרד מאמרים צרו קשר הצהרת נגישות
    תחומי התמחות
    רשלנות רפואית בהריון רשלנות רפואית בלידה רשלנות רפואית באבחון לקוי רשלנות רפואית באבחון סרטן רשלנות רפואית טיפולי פוריות רשלנות רפואית במהלך הריון
    מאמרים אחרונים
    רשלנות רפואית במחלת הסוכרת רשלנות רפואית בהיפוגליקמיה בהריון רשלנות רפואית חיסוני קורונה רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית רשלנות רפואית בקרדיולוגיה רשלנות רפואית באונקולוגיה
    logo
    social social social
    זכויות יוצרים 2025 Ⓒ כל הזכויות שמורות לעו”ד אהובה טיכו
    הצהרת נגישות | תקנון
    קידום אתרים | UI UX
    052-3777555
    אהובה טיכו | עורך דין רשלנות רפואית
    נלחמת על האינטרסים שלך השארו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      phone רוצה לשוחח phone פנייה בוואטסאפ phone יצירת קשר
        התאמות נגישות באתר
        בחרו פרופיל הנגישות המתאים עבורכם
        מצב בטוח לאפילפסיה
        מרטיב את הצבע ומסיר מצמוצים
        מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.
        מצב לקוי ראייה
        משפר את הוויזואליה של האתר
        מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.
        מצב מוגבלות קוגניטיבית
        עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
        מצב זה מספק אפשרויות סיוע שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.
        ADHD ידידותי ל
        מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
        מצב זה מספק אפשרויות סיוע שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.
        מצב עיוורון
        מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
        מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה..
        התאמות טקסט והתוכן
        גופן קריא
        הדגש קישורים
        הדגש כותרות
        קנה מידה של תוכן
        ברירת מחדל
        גודל גופן
        ברירת מחדל
        ריווח אותיות
        ברירת מחדל
        גובה קו
        ברירת מחדל
        זכוכית מגדלת טקסט
        ידידותית לדיסלקציה
        מיושר לימין
        מיושר למרכז
        מיושר לשמאל
        התאמות צבעים ותצוגה
        ניגודיות כהה
        ניגודיות אור
        ניגודיות גבוה
        רוויה גבוהה
        רוויה נמוכה
        מונוכרום
        התאם את צבעי הטקסט
        התאם את צבעי הכותרת
        התאם את צבעי הרקע
        התמצאות קלה
        השתקת צלילים
        הסתר תמונות
        מקלדת וירטואלית
        מדריך קריאה
        עצור אנימציות
        מסכת קריאה
        הדגש את הרחף
        הדגש פוקוס
        סמן שחור גדול
        סמן אור גדול
        מקשי ניווט

        הצהרת נגישות

        Digitouch © כל הזכויות שמורות
        Accessibility Statement
        • atlaw.co.il
        • 04/10/2025
        Compliance status

        We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

        To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

        This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

        Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

        If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

        Screen-reader and keyboard navigation

        Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

        1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

          These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

        2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

          Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

        Disability profiles supported in our website
        • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
        • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
        • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
        • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
        • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
        • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
        Additional UI, design, and readability adjustments
        1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
        2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
        3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
        4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
        5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
        6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
        7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
        Browser and assistive technology compatibility

        We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

        Notes, comments, and feedback

        Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to