קביעת פגישת יעוץ
אספירציה
אהובה טיכו 01.07.20 רשלנות רפואית

רשלנות בטיפולי שיניים – באילו מקרים ניתן לתבוע

אין ספק כי ביקור אצל רופא השיניים עלולה להיות מלחיצה למדי, אולם רשלנות במהלך הטיפול היא חמורה עוד יותר ועלולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלכם כמטופלים. באילו מקרים ניתן לתבוע ומה חשוב לדעת רגע לפני? על כך ועוד – במדריך הבא.

רשלנות רפואית בתחום טיפולי שיניים: כל מה שרציתם לדעת וחששתם לשאול

תחום רפואת השיניים נחשב לאחד התחומים המורכבים ביותר בעולם הרפואה, וזאת בשל העובדה כי אנו כמטופלים לא יכולים להבחין ברגע האמת האם הרופא והצוות הרפואי אכן מבצע את תפקידם כראוי, בשל אי הבנה לגבי תהליכים רפואיים וכן אי יכולת להתבונן במהלך הטיפול באופן אשר מתבצע אצל רופאים אחרים. לרוב, תביעות בתחום של רשלנות רפואית מוגשות בדיעבד, כתוצאה מנזק אשר נגרם לכאורה כתוצאה מפעולה אשר חרטה מהסטנדרט המקובל אשר היה מצופה מהרופא. חשוב להבין כי לא על כל מקרה ניתן לתבוע, אלא רק במידה ואכן עורך הדין אותו שכרתם לטובת העניין הוכיח כי ישנו קשר סיבתי בין הנזק לבין הפרת חובת הזהירות אשר מצופה מהרופא, בהתאם לספרות הרפואית וסטנדרטים רפואיים. 

כיצד תוכלו לדעת האם הייתה רשלנות?

במידה ואתם מרגישים נימול באזור השפה והלשון לאחר ביצוע שתלים אשר לא עוברים לאחר תקופה ארוכה מאז שבוצע ההליך, ממצאים אלו יכולים להצביע על סדק בשורש השן הנוצר כתוצאה מרשלנות מצד הרופא. נוסף לכך, ריח רע מהפה יכול להצביע על נמק בלסת כתוצאה מהשתלת שיניים לקויה, ועל כן ישנם סימנים בהם ניתן להבחין באופן עצמאי בבית ובהתאם לכך לבדוק האם אכן הרופא חרג מחובת הזהירות ובהתאם לכך גרם לנזק. שימו לב כי בכדי לדעת האם יש בסיס לתביעה, נדרש לפנות לייעוץ משפטי מצד עורך דין המתמחה בתחום, וזאת בכדי לבחון את פרטי המקרה שלכם באמצעות קבלת חוות דעת מטעם רופא שיניים אשר מומחה באותו תחום עיסוק (לרופאת השיניים יש תת התמחות ולכן לא כל רופא שיניים יכול להעניק חוות דעת) כמו גם בחינה של מידת הנזק בטווח הקצר ובטווח הרחוק. במידה ואכן נמצא כי ישנה עילה לתביעה, ניתן יהיה להגיש אותה בפני בית המשפט ורק לאחר איסוף ראיות רלוונטיות.  

מהן הסיבות הנפוצות להגשת תביעה?

התביעות הנפוצות ביותר בתחום של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים הן תכנון לקוי של השתלת שיניים, זריקת הרדמה במינון שגוי, טיפול שורש שאינו התבצע בצורה מקצועית כמו גם תהליך של שיקום פה אשר מתבצע בצורה רשלנית וכתוצאה מכך נגרם נזק. מדובר רק בסיבות נפוצות וישנן סיבות נוספות בגינן ניתן להגיש תלונה, ועל כן התייעצות עם עורך דין מומחה לתחום היא חיונית לצורך בחינת המקרה ובהתאם לכך הגשת תביעה. 

באדיבות ד”ר טל ברג מומחית ברפואת הפה

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים: