קביעת פגישת יעוץ
עו"ד נזיקין – הסיכוי שלכם לפיצויים הולמים
אהובה טיכו 19.08.20 רשלנות רפואית

עו”ד נזיקין – הסיכוי שלכם לפיצויים הולמים

דיני נזיקין, עוסקים במצבים שבהם נגרם נזק לאדם או שנגרמו לאדם נזק גופני, נפשי או ברכושו. באמצעות תביעת נזיקין אשר תוגש על ידי עו”ד נזיקין, הסיכויים לקבלת פיצויים יגבר. כאשר מזכירים את המושג נזיקין, מדובר גם על רשלנות רפואית , תאונות דרכים, לשון הרע, נזק למבנה שנגרם מקבלן עקב התרשלות בעבודה , טראומה נפשית ואף פגיעה במוניטין ובשמו הטוב של האדם. הדבר הראשון שיש לבחון הוא, האם קיים קשר סיבתי בין הפעולה עצמה שזו היא אשר גרמה לנזק ובין הנזק עצמו. יש להבדיל מהדין הפלילי, אשר אדם אשר הואשם בעבירה פלילית, היות ובדיני נזיקין אדם נתבע בגין עוולה שגרמה נזק.

 כמו כן,  מלבד אנשים פרטיים, אדם יכול לתבוע גם גופים מקצועיים, כגון חברות ביטוח, גופים ממשלתיים כמו המוסד לביטוח לאומי. כאשר מדובר על תביעת נזיקין, על התובע להוכיח 51% מהוכחת התביעה, בכדי שהתביעה תתקבל במלואה והניזוק יפוצה ע”י המזיק. יש לדעת, כי הפיצויים הכספיים בתביעות הנזיקין, עשויים להיות מורכבים מתשלום על אובדן שכר עבודה, על פגיעה בתפקוד הגופני וכן, על הוצאות רפואיות אשר כוללות: חוות דעת רפואיות שניתנו ע”י רופא מומחה, בדיקות, תרופות ועוד. 

ההבדל בין נזק ממוני לבין נזק לא ממוני

במידה ותביעת הנזיקין התקבלה, וכן, נקבעה צדקת התביעה בשיעור של 51%, ייקבע גובה הפיצוי הכספי, אשר לרוב הינה לפי מידת הנזק שנגרמה לניזוק. ביהמ”ש מתייחס לשני סוגים של תביעת נזיקין- ראש נזק ממוני (כספי), כאשר הכוונה היא לנזק הכמותי אשר נגרם לניזוק(לתובע) כגון הוצאות כספיות על רופאים או טיפול סיעודי כן, עלויות אשפוז. מדובר למעשה על נזק שקל יהיה לחשב אותו. הסוג הנוסף, הינו ראש נזק  לא ממוני והכוונה היא לנזק שאינו מוחשי כגון: פגיעה באיכות החיים, עוגמת נפש וכדומה

עו”ד נזיקין, כבר בפגישה הראשונה, יבקש כי תמציאו את כל האישורים הנחוצים אשר כוללים: חוות דעת רפואיות, מסמכים המעידים על אשפוז בבי”ח, קבלות אשר מראות כי הניזוק שילם על הוצאות רפואיות ואפילו עוה”ד, יוכל להמליץ לכם לשלם מכיסכם על הסתכלות רפואית מטעם מומחה, אשר יגדיל את הסיכויים להוכיח את העוולה אשר נגרמה לניזוק. קיימת חשיבות רבה לתזמון אשר תוגש התביעה היות והזמן שחולף עד שיתברר היקף הנזק, אם מדובר על נזק גופני, נפשי או נזק לרכוש. ישנם אנשים שחוששים לתבוע בגלל שחלק מהתביעות קשורות לגופים חזקים  כגון חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון וכדומה. החדשות הטובות הן, שאין לכם ממה לחשוש, היות ועו”ד נזיקין מתמחה בכל סוגי תביעות הנזיקין וישנם עורכי דין אשר כבר הצליחו בתביעות של לקוחותיהם מול מוסדות שונים.

מה כדאי לכם לבדוק לפני שתבחרו עו”ד נזיקין?

כאשר אתם מחפשים עו”ד נזיקין אשר ייצג אתכם באופן הולם, יש לשים לב כי עוה”ד יתמחה בתחומים רבים של נזיקין. ה כוונה היא לתביעות ביטוח, תביעות מול המוסד לביטוח לאומי ולא רק בתביעות נזיקין בתחום מצומצם בלבד. יש לשם לב לאחוז ההצלחות בתיקים שייצג עוה”ד המתמחה בדיני נזיקין, מה שיעניק לכם קריטריון חשוב לבחירה נכונה ומושכלת.

 

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים: