קביעת פגישת יעוץ
לפני שמוותרים מקבלים עזרה - תאונת עבודה
אהובה טיכו 19.08.20 רשלנות רפואית

לפני שמוותרים מקבלים עזרה – תאונת עבודה

לא מעט אנשים עוברים תאונות עבודה אך כלל לא מודעים להשלכות הכספיות וגם אם הם כן מודעים, הם אינם מבינים כיצד מתנהלים ועל כן ממהרים לוותר, עובדה שמובילה אותנו להבהיר מה מגדיר תאונת עבודה ומה רצוי לעשות ברגע שמתעורר חשד שאכן זהו המקרה. 

אפשר לבד ואפשר בקלות

אז מהי תאונת עבודה? תאונה שאירעה במהלך העבודה, ואף בדרך חזור או הלוך ממקום העבודה, כאשר קיימים מגוון מקרים שעשויים לענות על ההגדרה, אך בכדי להוכיח זאת נדרשים להיות בקיאים בתחום, לדעת כיצד נכון להציג את הנתונים, באיזה שלב לפעול ולא פעם רצוי להסתמך על תקדימים, ועל כן אנשים רבים בוחרים לשלם לעורך דין שינחה וילווה את התהליך, ולו כדי להניע את התביעה, להרגיש מגובים ובעיקר כדי להשיג את סכום הפיצוי המרבי. פה בטוח רבים שואלים האם לא מדובר בהוצאה גבוהה, ועל כן נמהר להרגיע שלרוב התשלום מוגדר כאחוז מסוים מסך פיצוי. 

מקרים לדוגמה

רוצים להבין האם המקרה שלכם עונה על ההגדרה? הרבה פעמים הכי נכון להסיק מתוך דוגמאות קיימות, ועל כן נציג פה כמה מקרים שבהחלט נחשבים כתאונות עבודה:

  • אדם החליק על שלולית שמן במקום העבודה ועל כן פרק את הכתף.
  • עובד יצא לעבודה ובמעבר החצייה נתקל באופניים, נפל ושבר את ידו.
  • עובד שם לב שלקוח עומד להיתקע בדלת הזכוכית ועל כן מיהר לסייע. בשל כך החליק בעצמו ונקע את הקרסול. 
  • בזמן ארוחת הצהריים עובד סייע לעובדת הקפטריה להעביר סיר מרק. תכולת הסיר הרותח נשפכה עליו והוא סובל מכוויות.
  • עובד יצא מהעבודה הביתה ובדרכו הרגילה (פרמטר מהותי) מעד ונקע את הצוואר.
  • בדרך לעבודה העובד שם את הילדים בגן (אחד מהתפניות שכן מתקבלות) ובכניסה לגן קיבל בטעות מרפק לעין שפגע בראייתו.

יוצאים לדרך

לאחר שמתבהר שקיים חשד סביר, יש להבין כיצד מתקדמים ופה מוטב להכיר שני שלבים: שלב ההכרה מטעם ביטוח לאומי ושלב קביעת אחוזי הנכות. בנקודה זו צריך להוריד טפסים מביטוח לאומי (יש להגישם לא יאוחר משנה ממועד הפגיעה), להגיע לוועדה שנקבעה (היא זו שתקבע בכמה אחוזי נכות מדובר) ובהמשך רצוי להבין האם רוצים להגיש ערעור בפני הועדה, כאשר חשוב לדעת שאת הערעור ניתן להגיש לא יאוחר מ 30 יום מקבלת הפסיקה. 

חוזרים לנקודת ההתחלה

מצד אחד ההתנהלות של הגשת תביעה בגין תאונת עבודה מאוד ברורה, אך מצד שני כמו בכל סיטואציה משפטית, גם פה ברור לכל שסיוע מקצועי קריטי, כי משנה כיצד מציגים את הדברים ומשנה כיצד מכינים את העדות של הנפגע טרם ההגעה לוועדה. מכאן שאם נחזור לנקודת ההתחלה, נציין שאם רק תבחרו באופציה הקלה והרווחית (סיוע מקצועי שנוגע למימוש זכויות רפואיות), אתם יכולים לסגור את הפינה בקלות ומראש להיות רגועים.

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים: